hits

TI TUSEN ETT HUNDRE push-ups senere...

Ikke spr meg hvorfor, men av en eller annen merkelig grunn lar jeg meg drive fremover av ulike utfordringer. Det kan vre utfordringer som andre kommer drassende med, men det kan ogs vre utfordringer som jeg selv finner p. For det meste s er det vel egentlig det siste nr jeg tenker meg om.

For ganske nyaktig fire mneder siden synes jeg det var en kjempegod id utfordre meg selv til det jeg kalte "The push-up challenge 2.0" som i korte trekk dreide seg om ta 100 puhsups om dagen i fire mneder.  

N er det gjort og mlet er ndd

I retrospekt ser jeg at jeg burde ha tatt "fr og etter" bilder, siden jeg er rimelig overbevist om at nakkekotelettene har lagt p seg en god del p disse fire mnedene. Her er et bilde fra siste den siste uken i mai med en rliten touch av solbrent rygg. 

10.100 push-ups gjennomfrt

Tro meg, det har ikke bare vrt en sann glede eller en tur i parken som det heter. Nei, det har vrt rimelig mange kter med irritasjon og bannskap underveis. Spesielt nr jeg har glemt eller utsatt push-upsene litt for lenge en dag, og selvdisiplinen hyler til meg at jeg bare M gjennomfre uansett hvor sent p kvelden det har blitt. Nr det er sagt, s vil jeg heller syte og klage s veldig mye. Det er tross alt helt selvvalgt og det har faktisk gtt relativt greit. Etterhvert som dagene og ukene gikk, s ble armhevningene (nesten) en naturlig del av hverdagen. 

Hres det merkelig ut? Vel, la meg forklare

Det viste seg nemlig at vanen med kaste seg langflat p gulvet opptil flere ganger om dagen ikke er s ille som man kanskje kunne sett for seg. I begynnelsen var det litt mer pes ettersom jeg mtte ned og pushe 5-6 ganger om dagen ettersom jeg tok relativt f push-ups sammenhengende, og da var det ikke s stas. Men etterhvert kte jeg til 20- og s til 25 pr kt, ja p riktig gode dagerhar jeg vrt oppe i 30 uten pause, og da ble antall kter betydelig redusert og alt var med ett s meget bedre.

Her er prosjektdokumentasjonen som har vrt med gjennom tykt og tynt (mest tykt egentlig), uke etter uke:

Det se at det faktisk fungerer s bra etter spass kort tid er unektelig veldig motiverende.

S n begynner jeg f trua p at det faktisk kommer til la seg gjre n det egentlige mlet, nemlig klare 50 push-ups uten pause hver morgen fr frokost og hver kveld fr legging.

Hvorfor er det store mlet akkurat 50 push-ups?

Jo det har egentlig sin enkle forklaring i at 50 push-ups er ett av styrkekravene til min neste gradering i TKD, som jeg planlegger kommende vinter. Under slike graderinger er det mye som foregr over flere dager og man blir rimelig sliten bde fysisk- og psykisk. Og ettersom jeg liker vre godt forberedt s har jeg tenkt til vre i s god form at det ikke er sjans for at jeg ryker p styrkekravene (eller noe annet for den saks skyld). 

Les ogs:   TRE TUSEN push-ups gjr noe med deg (the push-up challenge 1.0) og The push-up challenge 2.0

FLG TRENINGSHJERTE P FACEBOOK og P INSTAGRAM

#trening #aktivlivsstil #aktivhverdag #helrskroppen #livsstil #utfordring #pushups #styrketrening #styrke #utfordring #challenge

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

treningshjerte

treningshjerte

46, Oppegrd

Jeg ser p trening som en viktig del av livet. Bde fordi det gir meg mye glede og energi, men ogs fordi det gir meg muligheten til nyte mer av "det gode liv" uten f drlig samvittighet. Mlet med denne bloggen er inspirere voksne i alle aldre til bli mer aktive og f flere der ute til holde seg i god form i mange mange r fremover. Mitt mantra er holde fokus p alt man kan f til i livet ॐ नमः शिवाय

INSTAGRAM: @treningsherte

Kategorier

Arkiv