hits

Følelsen av å nå et mål

For ganske nøyaktig fem uker siden satt jeg og gruet meg til å starte på årets utgave av #5uker10turer. Ja det har nærmest blitt en slags tradisjon sånn tidlig på vårparten, at jeg tar meg sjøl i nakken og tvinger meg gjennom dette programmet for å komme meg i god nok form til å ikke hate hver eneste løpetur. Rett ut fra vinterdvale og inn i joggeskoa... du vet at det ikke blir behagelig, men det må bare gjøres. 

Nå er det altså gjort, og her er bevismaterialet hentet fra min instagram @treningshjerte (jeg blir veldig glad for nye følgere)

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg nå er i tipp topp løpeform, men jeg har i hvert fall fått på plass det grunnleggende. Den værste stølheten har gitt seg, og alle andre småvondter er borte. De siste to turene gav meg også små signaler på at det begynner å flyte. Dette med flyt i løpingen må man nesten ha erfart for å skjønne. Men min erfaring er altså at det tar ca 10 turer før du kan regne med å kjenne noe til det. Frem til da er egentlig det meste ganske middels ok. 

Yes, det var det ... men hva nå? 

Vel, det er jo egentlig nå det begynner da. I morgen skal jeg ta ny CooperTest, for å se hvor mye jeg har forbedret meg på fem uker. Dernest skal det settes noen nye mål, og disse kommer jeg tilbake til. Frem til da skal jeg være godt fornøyd med egen innsats og nyte at 2018 utgaven av #5uker10turer nå er gjennomført. 

Til deg som har lyst til å komme igang med løping, og som har lyst til å teste min enkle oppskrift:

Først og fremst må du ha lyst. Dernest er det bare å komme seg ut på den første turen. Det er ingen krav hvor langt du må løpe eller hvor fort det skal gå. Du tar det helt og holdent i ditt tempo og etter din grunnform. Din oppgave er bare å få på deg løpeskoene og løpe en liten (eller litt lenger) runde to ganger i uka, og så gjentar du det i fem uker fremover. Følelsen av å vralte avgårde som en tjukkas i tøfler kan være sterkt tilstedeværende til å begynne med, men så lenge du gjennomfører så er det bra nok. Du kommer garantert til å bli i bedre form og du kommer garantert ikke til å mislike tur nr.10 like mye som tur nr.1. Ikke bli overrasket hvis du faktisk har lyst til å løpe tur nummer 11, 12 13 etc etc  

FØLG TRENINGSHJERTE PÅ FACEBOOK og PÅ INSTAGRAM

#trening #aktivlivsstil #aktivhverdag #helårskroppen #livsstil #utfordring #løping #tredemølle #løpesko

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

treningshjerte

treningshjerte

46, Oppegård

Jeg ser på trening som en viktig del av livet. Både fordi det gir meg mye glede og energi, men også fordi det gir meg muligheten til å nyte mer av "det gode liv" uten å få dårlig samvittighet. Målet med denne bloggen er å inspirere voksne i alle aldre til å bli mer aktive og å få flere der ute til å holde seg i god form i mange mange år fremover. Mitt mantra er å holde fokus på alt man kan få til i livet ॐ नमः शिवाय

INSTAGRAM: @treningsherte

Kategorier

Arkiv