hits

Ferdig med sykdom og TAKK for det...

TILBAKE TIL BASSENGET

I gr kom dagen jeg har ventet p i lang tid. Dagen da jeg endelig kunne friskmelde meg selv og ta alvorspraten med sofaen "dette gr ikke lenger, vi kan ikke fortsette bruke s mye tid sammen". Det kriblet litt i kroppen da jeg skulle finne frem treningsbagen og pakke ned badehette og svmmebriller, for s  tusle opp til hallen for en kt med "badebanden". Tre seige uker med med snrr og trer skal n arkiveres i historien og helst glemmes.

Klok av skade hadde jeg bestemt meg for en rolig rolig kt, og med unntak av en liten stafett p slutten av kta s holdt jeg meg til den planen. Ikke gikk det fort og ikke ble det langt. Men det ble et deilig lite dypp i bassenget etterfulgt av en obligatorisk tur i badstua med dertilhrende deling av rverhistorier og kameratslig mobbing av de som ikke mtte opp (dere vet hvem dere er). Til tross for at det ikke ble spesielt hy puls, eller p noen annen mte veldig hard trening, s fltes det utrolig deilig komme seg en tur i vannet og f strekke litt p kroppen.

"Det er ikke alltid s viktig kjre steinhardt, som oftest er det mye viktigere komme seg ut av huset og  gjennomfre"

Som en liten bonus satte vi ny deltakerrekord i dag, med hele SYV glade badeglade karer. Da var det s klart viktig dokumentere ved  ta et "lagbilde" i garderoben. Jeg fikk klar beskjed om at "hvite menn som pusher 50" gjr seg best i svart/hvitt, s etter litt modifisering ble bildet slik:

TREN MED VENNER

Det er utrolig mye treningsglede i  mte venner og bekjente til felles fysisk aktivitet. Om det er svmming, lping, sykling, styrketrening, yoga, langrenn eller annet spiller ikke noen rolle. Det er alltid mer trivelig vre fler enn kjre lpet alene. Gjr man ting riktig s tror jeg ogs at man fr mer igjen for trening nr man trener med noen enn nr man egotripper. Helt rlig folkens, for oss voksne handler det vel ikke lenger om tiendedeler, sekunder eller minutter for den saks skyld. Det handler om holde seg i god fysisk form, og samtidig f med seg positive "bieffekter" som sosialisering, kt energiniv, mindre mental frustrasjon, latter og smil, litt sladder om kjente og ukjente, samt vennskap tilhrighet. 

HVA SNAKKER DERE OM?

Hvis du lurer p om du er i ferd med bli godt voksen, s kan du notere deg hva venner og kjente (og det gjelder selvsagt ikke deg) snakker om nr de mtes. Skulle det vise seg at det er mer snakk om skader og sykdom enn om "fine damer og kjekke karer" s er det fare p ferde. Derfor blir det ikke et ord til om sykdom herfra (tror jeg), tre uker med jamring fr jaggu vre nok. 

"Det  snakke om vondter og skavanker er ofte bortforklaringer og/eller mindre gode unnskyldninger for ikke trene, kamuflert som legitime begrunnelser"

 

FLG TRENINGSHJERTE P FACEBOOK og P INSTAGRAM

#trening #styrketrening #aktivlivsstil #aktivhverdag #helrskroppen #livsstil #utfordring #syk #halsbetennelse

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

treningshjerte

treningshjerte

46, Oppegrd

Jeg ser p trening som en viktig del av livet. Bde fordi det gir meg mye glede og energi, men ogs fordi det gir meg muligheten til nyte mer av "det gode liv" uten f drlig samvittighet. Mlet med denne bloggen er inspirere voksne i alle aldre til bli mer aktive og f flere der ute til holde seg i god form i mange mange r fremover. Mitt mantra er holde fokus p alt man kan f til i livet ॐ नमः शिवाय

INSTAGRAM: @treningsherte

Kategorier

Arkiv