hits

En badevekts bekjennelser

I dette innlegget kommer jeg med en avslring, noen fakta om  bruke badevekt og sist men ikke minst et superbra tips til de dager der man trenger litt ekstra motivasjon.

La meg starte med avslringen.

Det var overhodet ikke jula som var rsaken til at kroppen hadde sett seg ndt til ta vare p litt ekstra energi rundt midjen. S langt derifra. Som med s mye annet n om dagen, kommer sannheten opp p mobilskjermen, og kan leses ut fra grafen under. Det er jaggu ikke lett juge for seg selv lenger, nr man bruker elektronisk badevekt med til hrende app. 

Her er den brutale sannheten om vektutviklingen i tredje kvartal 2017

 

Det er rimelig enkelt se at "sexylubbet" ikke har kommet kastet p meg i jula, men at det har sneket seg p fra oktober og frem til januar. Men SE p januar... det synlige beviset p at kroppsdugnaden fungerer. Det er viktig feire sm seire ogs :) 

NB: det bl feltet har jeg selv satt som nsket vektomrde, s det at vekta kaller meg overvektig synes jeg egentlig er ganske sttende ;)

Litt om bruk av badevekt

Det er jo ikke alle som er s glade i veie seg, av ulike rsaker. For mange handler det nok om frykten for hva som vil dukke opp i displayet, mens andre rett og slett ikke bryr seg eller ser poenget i flge med s nye. Selv mener jeg at en god badevekt (gjerne med tilhrende app) er et veldig godt verkty bde for dem som har ett konkret ml om g ned (eller opp) i jakten p #sommerkroppen, og for dem som nsker holde p en stabil vekt #helrskroppen

Noen er s ivrige at de veier seg hver dag, men personlig synes jeg det er litt i overkant og derfor prver jeg holde meg til en gang i uka. Det viktigste er uansett at man har et fast tidspunkt slik at kroppen er i samme "modus" hver gang. Tallene blir ikke sammenlignbare hvis man f.eks veier seg fr frokost den ene gangen og etter middag den andre. De moderne badevektene tar hensyn til variasjoner og beregner vekten din ut fra flere mlinger. Og dermed blir det viktig at man ikke venter for lenge mellom hver gang. 

Og til slutt kommer mitt lille tjuvtriks

Noen ganger s er det bare snn at man trenger litt positiv feedback. Et klapp p skulderen for god innsats, og noen hyggelige tall hvile ynene p i sken etter en boost av motivasjon.

Joda, jeg vet at det er "ta en spansk en" og jeg er klar over at det er manipulere badevekta bittelitt til egen fordel, men jeg fr si som de sier p en reklame for et ikke ukjent produkt, med meget diskutabel effekt "det fungerer for meg"

Tipset er rett og slett s enkelt som dette: VEI DEG P MORGENEN

Om det funker? Ja, selvsagt funker det.... men bare hvis du vanligvis veier deg p ettermiddagen eller kvelden. Man veier nemlig noe mindre p morgenen enn p ettermiddagen. Den drlige nyheten er at hvis du gjr det for ofte vil det ikke fungere ettersom badevekta er en luring, og tar med seg alle dine mlinger nr den beregner vekten din.

S hvis du er av typen som kommer til trenge dette relativt ofte, br du g inn og slette "juksemlingen" hver gang. Da tas den ikke med i beregninger og kurvene vil vre korrekte. 

 

FLG TRENINGSHJERTE P FACEBOOK og P INSTAGRAM

#livsstil #aktivhverdag #treningshjerte #motivasjon #helrskroppen #vektreduksjon #kosthold #nedivekt 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

treningshjerte

treningshjerte

46, Oppegrd

Jeg ser p trening som en viktig del av livet. Bde fordi det gir meg mye glede og energi, men ogs fordi det gir meg muligheten til nyte mer av "det gode liv" uten f drlig samvittighet. Mlet med denne bloggen er inspirere voksne i alle aldre til bli mer aktive og f flere der ute til holde seg i god form i mange mange r fremover. Mitt mantra er holde fokus p alt man kan f til i livet ॐ नमः शिवाय

INSTAGRAM: @treningsherte

Kategorier

Arkiv