hits

Når treningsmotivasjonen er borte...

Vi har alle vært der, og noen av oss til og med veldig mange ganger. Når det ikke er ett eneste fiber i kroppen som har lyst til å dra på trening. 

I går hadde jeg akkurat en sånn dag, hvor det meste hadde gått sånn passe åt skogen og humøret forsvant ned i kjelleren og tok med seg treningsmotivasjonen på veien. Det er i sånne situasjoner man er nødt til å ha noen lure triks på lur for likevel å komme seg på trening. Det hjelper nemlig fint lite å gi etter for "de mørke kreftene" og slenge seg på sofaen. Før jeg kom så langt at jeg ble nødt til å ta meg selv skikkelig hardt i nakken og riste litt, hadde jeg begått en generaltabbe. Antageligvis den som ødela totalt for treningslysten og pågangsmotet.

Yepp, jeg hadde "syndet". I løpet av arbeidsdagens siste timer hadde opptil flere never med sterkt rabattert smågodt funnet veien inn i løvens gap. Så da gikk det som det måtte gå. Blodsukkeret fikk seg bokstavlig talt en skikkelig karamell og den midlertidige "sukker-euforien" forsvant like fort som den kom, med det resultat av verken humør eller treningsmotivasjon hadde fått noen reell boost. 

Så hva gjør man når man har gjort seg bort på den måten og ikke kommer seg ut døra for å dra på trening?

Vel, det finnes sikkert mange smarte triks der ute, og man må sikkert bare prøve seg frem og finne sin vei. For min del ble det ikke suksess før på tredje forsøk, og dette er forsøkene i en kort oppsummering. 

#1 Cowboystrekk: Noen ganger kan en liten "timeout" på kjøkkensofaen kan gjøre underverker....  1,5 time senere, var dagens fasit NEI

#2 Mat: Sikkert lurt for å få stabilisert blodsukkeret..... en stor bolle med spaghetti bolognese senere, og nok en gang var fasit NEI

#3 Ring en venn: Tre minutter og like mange sms senere var det løst.... fasit er JA, det kan være avgjørende å ha en treningskompis. 

 

Treningen gikk som smurt og humøret kom på plass igjen. Utrolig hvor viktig trening er for det mentale altså... jeg må ALDRI slutte å trene. 

Markløft er noe jeg har begynt med nå i det siste, og jeg tror jaggu jeg kommer til å fortsette med det en god stund. Selv om det ikke er de helt store vektene som henges på, så aktiveres mange av de store muskelgruppene og kroppen får kjørt seg. Teknisk har jeg nok fortsatt noe å gå på, men det skal sies at det dere ser over er en stor forbedring fra første forsøk. 

Jeg "sloss" med Facebook om dagen i forsøket på å få endret navnet på "siden" min ...  men gå gjerne inn på den gamle siden og følg den inntil videre 

FØLG TRENINGSHJERTE PÅ FACEBOOK

#helårskroppen #treningsglede #aktivhverdag #treningshjerte

2 kommentarer

Hanne

27.10.2017 kl.08:42

Veldig bra skrevet! Kjenner meg godt igjen...

treningshjerte

27.10.2017 kl.11:06

Hanne: doing my best :D tnx

Skriv en ny kommentar

treningshjerte

treningshjerte

46, Oppegård

Jeg ser på trening som en viktig del av livet. Både fordi det gir meg mye glede og energi, men også fordi det gir meg muligheten til å nyte mer av "det gode liv" uten å få dårlig samvittighet. Målet med denne bloggen er å inspirere voksne i alle aldre til å bli mer aktive og å få flere der ute til å holde seg i god form i mange mange år fremover. Mitt mantra er å holde fokus på alt man kan få til i livet ॐ नमः शिवाय

INSTAGRAM: @treningsherte

Kategorier

Arkiv